Thursday 3 March 2011

HUKUM BUKU DARI KULIT NYE??????

ASSALAMMUALAIKUM....




whasssuupp!! yeah....XD hehehe... 


naper eak orang2 skung terus uat punishment or pandang serong terhadap sesuatu yang berlaku... apa2 jerp yang tak kene terus uat speculation..tak kira lah baik or buruk... macam pg td.. masa aku nak tunggu bus.. dengor ler makcik2 nh dok citer sal anak jiran sebelah yang tibe-tibe berubah pakai tudung labuh ...haish... 
dah ler dok cter kuat2..tak pasal2 aku kene tempias dia punyer umpatan tuh... macam kene goreng jerp telinga aku nh tahan panas... 


bahaya orang macam nh...baik-baik orang tuh emang nak berubah terus tak jadi.. dah ler mengumpat nh ibarat makan daging sedare sendiri..eeeee!!! yeksss~... bek aku g makn ayam KFC ler dari makan daging sedara sendri.. aiyakk~


kita dok cakap orang nh kita dah perfect sangat ker?? tak kot... korang patot bg support kat orang yang ingin berubah.. macam citer cerekarama baru nh.. aku lupe lah pulak tajuk nye.... (nmpak ngat makin tua dah nh...)


cter dia tentang sorang pompuan nh(lakonan sheila rusly) dy buat rumah pelindungan untuk budak2 pompoan terlanjur... macam2 tohmahan orang lemparkan pada dia... tp dia sabar jerp.. n anggap semua nh COBAAN... akhirnyer.. dia dapat buktikan yang pengorbanan dy tak sia2... dan kejaan paling besar untuk dy bila dy dapat ubah budak2 pompoan yang liar tuh... 
SUBHANALLAH..kalu lah itu bukan sekadar lakonan... haishhh...


memang ler akan ada orang kata "makin dibuat rumah tuh,makin ramai ler yang terlanjur gamak nye.."  yer!!! aku emang setuju nan orang yang cakap cm tuh... tp,korang pikir tak??? kalau kita(masyarakat) ramai2 sokong apa yang dibuat dan sama2 banteras,semua nih TAK kan berlaku tau.... 




dan lagi satu.. tolong lah jangan buat speculation dari luaran sahaja.. emang kadang2 kita tak kan terlepas pandang dengan apa yang kita buat or ungkapkan.. tp cepat2 lah buang burk sangka tuh.. coz bg aku lah kan,orang yang bad thinking nh dah terasa diri tuh perfect sangat.. itu pasal lah tarak pandai jaga hati olang lain.. aiyakk!!! 




p/s : kadang2 orang yang kita tak sangka tuh la yang tikam kita dari belakang.. so kesimpulan nyer... letak ler MATA-MATA korang kat mana yerk..lain orang.. lain care nyer...:)








No comments: